Soustředění ve Francii | |
Soustředění ve Francii odjezd: 15.3.2000 příjezd: 27.3.2000 | ![]() |
auto: Volkswagen Caravelle ("luxusnější větší Transporter, benzin, řidič Kovy") | |
zúčastnění: Já (Gory), Těžkej Pohúdek (Kovy), Dave (David), Piškot (Pavel) a Pták (Vláďa Pták) | |
Takže jak vidíte, vypravili jsme se na soustředění. A
jak se tak stává, pověřej tím, aby o tom něco napsal, právě toho, kdo dělá
zrovna maturitní práci na 2 předměty a navíc říká, že by se už konečně měl
začít učit. K tomu všemu ještě běžný věci jako zkoušení, písemky,
maturitní písemka, trénink atd. Jo, život je někdy fakt tvrdej. To jen abyste
pochopili, proč je to až teď a proč Jožka psal, že až Gorečák dodá materiál,
bude i text k našemu soustředění. Tak teda, úvodní řeči. Jestli jste pečlivě pročítali náš web, určitě jste viděli, že Pavel a Láďa byli vloni na soustředění ve Francii s Vláďou Galuškou. Potom, co zbytku oddílu poreferovali, jaký to tam bylo skvělý, všichni říkali, že by letos jeli taky. Takže rok dopředu bylo jasný, že pojedem. Akorát tenkrát se těšilo asi 10 lidí. Postupně se to smrskávalo, Vlašák jel taky v jiným termínu a nakonec nás zbylo jenom 5!!! Na auto, co žere asi 15 litrů naturalu na 100 km to není moc lidí. To bychom se nedoplatili. Na poslední chvíli David sehnal přes agenturu pro spolujízdu nějaký pasažéry, který by mohli přispět na benzín aspoň trochu. Láďa obemailoval a obfaxoval ubytování, přihlásil nás na závody. Tyhle závody nám doporučil Vlašák, že to tam zná, že to je lehký, jen prej nějaký dva hupy jsou potřeba předem natrénovat nebo co. No, prostě jsme byli rozhodnutý, že jedem. Jindra řekl, že v nejhorším případě na cestu přispěje oddíl. Dobrá. Nakoupili jsme jídlo, já dohromady s Davem a Pavlem, Pohodář s Láďou spolu. Sraz byl ve středu ve 14 hodin na kanále. Den před odjezdem jsem konečně zmanipuloval ty mantáky, aby jsme si vzali i lyže (v mým případě snowboard). Já šel rovnou ze školy, ještě jsem si napsal písemku z matematiky a literatury, odevzdal práci z počítačů na Visual Basic a utíkal před školu, kde měl čekat bratr, s mými věcmi a přepravkou s jídlem pro tři osoby. Ten kokot tu přepravku nechal doma v garáži!!! Musel se po menší scéně s matkou, která protestovala na zbytečně projetý benzín, rozjet 11 kiláků do Dallasu (Dolínek) pro tuhle nezbytnou část bagáže. Odjeli jsme po navázání a zbalení věcí v 15:30, ve 4 jsme měli nabírat prvního pasažéra v Holešovicích. Šlo o mladou, ukrutně ošklivou americkou dívku přezdívanou Emily. Láďa, hovořící plynně anglicky, s ní všechno domluvil. Já jsem rozumněl každý slovo, Dave každý druhý a Pavel byl totálně out. Neumí anglicky nic kromě fuck, shit, a několik mezinárodních ručních gest a znaků (zejména jebání se týkající). Po chvíli se Láďa ujistil, zda americká občanka má svůj americký pas. Hovno. Museli jsme pro něj jet do hostelu v Braníku, tam kde je loděnice Konstruktivy. Pak směr Plzeň, kde nás čeká nějakej borec, kterej jede do Norimberka. Cestou po dálnici se stal průser. Prdli nějaký popruhy, co s nima byly přivázaný lodě. Nastavovaná zahrádka byla moc vysoká a nějak podivně změnila polohu. Nebyl jsem z toho zrovna odvázanej, přecejenom máme před sebou 13 hodin cesty po dálnicích, rychle a na střeše je moje fungl nová štoudev, kterou jsem koupil týden před odjezdem (jinak bych neměl na čem jet). No, nějak se to udělalo. Tak jsme teda jeli. Ten kalič z Plzně byl nějakej umělec, co hraje na všechno včetně sklenic s vodou apod., žije napůl tady a napůl v Norimberku. Perfektně uměl německy (telefonoval), ale neuměl anglicky (na Emily zkoušel němčinu, ta ale jako správný američan neuměla ani slovo). Pavel byl unavenej, tak mě po pár partičkách přší (dokonce i Emily jsme naučili hrát prší!!!) vyhnal dozadu na bágly. Tam jsem se oddával zvukům krásné muziky (Dismember, Nile), později jsem usnul. Taky by vás určitě mohlo zajímat, že u Norimberka jsme vysadili našeho pasažéra a ochcali jednu bílou zeď. Vzbudil jsem se. To už jsme byli ve Francii. Několikrát jsme stavěli na peage (placení za použití dálnice), hajzly, benál, ale to není až tak zajímavý. Ráno už nevím, kdy jsem se probral, ale prostě jsme jeli. Cestou byli vidět různý věci, jako auta, motorky, lidi, zvířata (často k nerozeznání od lidí) a nějaká ta krajinka. Docela pěkný, no, cestou se různě měnili vegetace. V Německu stromy, ve Francii stromy a keře, potom víno, víno, víno a víno, sem tam i nějaký políčko, pak zase keře a stromy. Emily jsme měli vysadit v Montpellier, kde to smrdělo a bylo to hnusný, tak se svezla až do Carcassone. Dál už jsme teda pokračovali sami. Cejtil jsem se trochu líp, navíc bylo i víc místa. Jak jsme se blížili k Pyrenejím, byly vidět zasněžené vrcholky a těšili jsme se jak malý kluci. Říkal jsem si každejch pět minut (no, přiznám se že spíš v jednom kuse), co asi dělá Zuzi v Kralupech, že maj zrovna deskriptivu, pak matiku, občanku, děják... Ale hlavně jsem na ní prostě myslel, to se tak stává. Kolem Lurdes jsme trošku bloudli (nebylo to poprvé a naposled). Saint Pe de Bigorre je městečko mezi Lurdama a Pau. Je to taková útulná obec. Krajina v okolí je moc pěkná. Louky a pastviny, kde jsou krávy, prasata nebo ovce. Francouzi tu evidentně praktikují u nás zakázaný způsob likvidace trávy a trní. Prostě louku podpálí. Pak jdete po louce a vidíte všude mezi bující trávou (tady už bylo jaro v plném proudu) popel ze spálených trnovníků a lučního kvítí a i té trávy. Kopce okolo jsou pokryty lesy, většinou listnatými, kde roste dost veliký kapradí a je tam hodně vlhko. Celkem kopců tady bylo haba ![]() V pátek jsme tedy ráno po snídani jeli na dolní trať. Dolní trať znamená asi tak 3 km od St. Pe směrem po proudu řeky. Řeka tu zatáčí doleva, pod jezem se rozlévá do docela velké šířky a na kamenitém dně s překážkami z kamení pokračuje až do míst, kde se řeka stáčí doprava, zúžuje se mezi skály. V těchto místech má největší spád. Pak následuje takovej skalnatej zub, za kterým se děla dost dobrej vracák, kterýmu ještě pomáhá voda, která přitéká směrem proti proudu řeky z náhonu elektrárničky vlevo nad tratí. Dál je takovej houpanec, pár vlnek. Tam už se řeka točí zase doleva podle skal. Za koncem téhle skály se dělá vracák s vírem. Tam prostě najedeš a buď to vyjde, nebo ne. Pak už jsme se to taky naučili a není to až tak hrozný. Pak už následuje pár nepravidelných vln a pod silničním mostem končej skály a i trať. Podle mapek jsem pochopil, že se tomuhle místu říká Pont des ![]() Sobota ráno byla podobná jako jindy. Snídaně, odjezd, trénink. Půlky tratě byly docela náročný. Vision krásně skáče ve vlnách, ale dal jsem si blbě sedačku, takže se moc netočí. Pak jsme jeli do nedaleké obce, kde byl servis VW. Potřebovali jsme nové sklo na levé zrcátko, který nám nějakej debil cestou v Německu urazil při předjíždění. Po zjištění ceny (Láďa už skoro umí francouzsky) jsme se na to vykašlali a že si radši koupíme zrcátko a přilepíme ho Tesou. Odpoledne jsme jeli celý tratě. Konečně jsme se rozpůlili na dvě skupiny, takže jsme se mohli fotit a filmovat. Konečně se zvedla voda a moje obavy z lehkosti tratě zmizeli. Stala se z toho fakt pěkná voda. Škoda jen, že byli problémy s baterkou v kameře, který se táhli po celej zbytek pobytu. Večer jsme byli celkem zničený a tak se rozhodlo, že pojedeme zítra na lyže. Gerome (člověk z Centra mluvící anglicky co všechno s Láďou dohadoval), nebo někdo jinej z Centra nám doporučil Luz Ardiden. Našli jsme si to v mapě a nachystali lyže a prkno. Neděle teda byla lyžovací. Vzpomínal jsem na Zuzi, která v Sobotu odjela do Alpe d'Huez, což je taky ve Francii lyžařský středisko v Alpách (pro ty co to nevědí). ![]() V pondělí jsme zakoupili v St. Pe pohledy, jeli trénovat. Na programu byly krátké úseky kolem 10 - 20 vteřin. Když Kovi s Láďou běželi z tréninku do St. Pe, předjížděl ná nějakej kokot zrovna ve chvíli, kdy na druhé straně silnice běželi kluci. Na plný čáře předjížděl jako čůrák, neuměl řídit nebo co, prostě o Láďu urval a rozbil zrcátko. Láďa to naštěstí přežil, jen měl přes záda celkem pěknej šlic. Málem tomu kreténovi rozbil hubu a ta jeho ženská, ta byla na zabití, začala ještě že to byla Pavlova vina, že ho zblokoval nebo co. Fakt kreteni. Odpoledne jsme napsali pohledy jezdili 30 vteřinovky a techniku. Já jsem poslal pohled zatím jen domu, protože jsem zkurvil pohled, co jsem chtěl poslat Zuzi. Tak holt až na druhej pokus. V Úterý ráno jsem teda koupil ten pohled a zatímco skupina Dave, Poho a Láďa trénovali, nablil jsem něco na papír. V tu chvíli jsem si říkal, jakej jsem kokot, jaký píšu kraviny a zbytečnosti, když bych jí chtěl toho tolik napsat a říct. To se stává, a zvlášť idiotům jako jsem já. Po obědě jsme se vypravili na výlet do Lourdes. Stal se tu kdysi zázrak (podrobnosti v ![]() ![]() Ve středu ráno jsme dali rychlostní trénink, protivody na horní trati. Před obědem jsem postrádal discmana. Pavel ho našel ukrytej v krbu. Říkal jsem si, že feťáci zapracovali a chtěli si ho schovat, aby ho mohli pozdějš ukrást. Ale ouha, všechno jsem si uklidil a odnesl do pokoje, maj pech. Po obědě jsme z Centra pádlovali až k Pont des Grottes. Cestou jsme narazili na takovou soutěsku. Byla tam skála, na tu táhl proud a tak 80 cm od skály byl v proudu šutr. Ptáka s Pavlem nenapadlo nic jinýho, než to jet na povodu. Sorry, mám novej kajak a jsem z těch vysránků, co by se o něj báli tak moc, že by to na ten šutr nakonec posadili. Teklo opravdu hodně vody a jez nad tratí byl dost dobrej. Sjeli jsme ho v pohodě, ale přejezdy v pulzujících vlnách pod ním už tak v pohodě nebyly. No jo no, vystřihl jsem si eskimáka. Na rozhraní až na druhý pokus. Voda byla ledová, ale za blbost se holt platí. Na pořadu byla technika. Bylo hodně vody, zkoušeli jsme různý kombinace, který mi někdy připadali dost uhozený, ale to se tak s Pavlem a Ptákem stává. Jezdilo tu zase pár Frantíků. Ti tam tak nějak jezdili celou dobu. Singlíři docela dost dobří, kajakáři taky na úrovni českého poháru. Měli zajímavý lodě. Singlíři měli většinou Pyroga, kajakáři už Vlašákovi asi takovej kšeft neudělali. Jen jedna Barracuda v St. Pe za celou dobu. Jinak měli lodě od Tarn Composites, Double Dutch se tam taky objevil, nějaký Midi Bipi. Jeden typ od Tarn Composites se mi fakt líbil. Měla takovou širokou špičku, širokej zadek, pěkně placatej a ohnutej nahoru. A pak tam jezdili lodě od Ureflex Composites, hlavně pak typ Wamaka Man. To byl takovej banán na vodě. Když jsem viděl, jak tam na tom jezděj, nelíbilo se mi to, až přijel jeden týpek a ten to fakt uměl. Bylo vidět, že si s tou loďkou rozumí. V nejužším místě serfoval na vlně a pak zabodl špičku a přepadl přes ní. Celkem kalič. No, tak jsme zase dojezdili a hotovo, jelo se spát. Večer se naši spolubydlící nějak pohádali a následně na to odjeli. Kathy (jejich vedoucí) nám řekla, že odjíždí na noc pryč. Odvezli si s sebou jeskyňářskej vercajk, asi budou spát v jeskyni... Jo, odpoledne jsem si konečně vyfotil TGV, kterej jezdil kolem baráku, trati, prostě jezdil okolo. Čtvrtek byl náš poslední den v St. Pe. Ráno jsme dali třetiny. Po obědě (přežral jsem se k prasknutí, vidina odjezdu a našich zbytků nás totiž donutila k radikální likvidaci jídla) jsme se já, Pavel a Dave vydali na kopec za řekou. Byl pěkně vysokej, ani jsme nedošli na vrchol. Vydali jsme se mimo cestu, křovím a lesem a kapradím. Byla to asi cesta, nikoli ale ![]() V pátek jsme teda po ránu zvedli kotvy. Uklidili jsme po sobě jak se patří. Dokonce jsme jim tam nechali ozdobu na krbu v podobě 24 plechovek od Radegasta a nějakejch 20 plechovek od Krúša (Kovi si nějaký šetřil na potom). Vrátili jsme klíče a vypadli. Jeli jsme do Foix (výslovnost je [foa]) zatrénovat si na další místo, kde se letos jede francouzská kvalifikace na olympiádu (30.-31. březen). Jeli jsme po okreskách, abychom nemuseli platit peage (za dálnici). Strašně mě sralo, že se pádla už nevešli na zahrádku a měl jsem je těsně vedle hlavy, kde se pak sedělo strašně blbě. Na zahrádku se to nevešlo, páč jsme sundali tu posranou konstrukci a dali kajaky naplacato, čímž se zabralo sice víc místa, ale bylo to rozhodně pevnější. A v autě lyže nevadili, pádla mě ale přímo srali. Nedovedete si představit, jak dokáže nasrat, když konečně v autě usnete, a najednou vás to sekne za ucho docela silně. A kdyby to byl aspoň nějakej debil, mohli byste mu vynadat, ale takhle vám nezbývá, než se se svým nasráním vypořádat potichu a pokusit se od toho odpoutat. No, asi z toho budu mít trauma až do smrti. No, tak jsme prostě jeli na Foix. Když jsme tam dojeli, bylo pěkně hnusně a zima. Ve městě se konali nějaký trhy, kde se to sem tam mihlo nějakou kostí, já jsem se staral spíš o parkoviště s motorkama. Přejeli jsme řeku a jeli proti proudu, že prej Pavel, když tu byl minulej rok z Vlašákem, si pamatuje, jak tu řeku viděli z týdle strany. Jo, viděli, ale když odjížděli směrem na Seu d'Urgell, přes Andorru apod. Tam ale my nejeli, chtěli jsme se dostat jenom k vodě. Dobrá, tak jsme se teda vrátili, aspoň jsme si prohlídli za auta docela pěknej hrad (v týdle oblasti je něco jako hrad snad v každým městě), přejeli přes kulaťák na mostě a pobavili několik starých babek (nevím, co jim připadalo na autě s loděma tak směšné). U řeky byly nějaký stany a závora. To je fuk, šli jsme na vodu. Zima jak svině, studená voda k tomu, trvalo mi dost dlouho, než jsem se tak nějak rozhýbal. Pavel řekl, že půjde trochu později na vodu, zatím nás bude fotit a filmovat. Ze břehu to nevypadalo moc divoce ani těžce. Bylo znát na první pohled, že voda bude mít obrovskou sílu a že bude trvat dlouho přepádlovat z jedné strany na druhou. Zarazil mě systém zavěšení branek, kde na každou branku bylo použito celkem 5 kladek a hlavně horní brankoviště, kde byly na stromech pověšený světlomety pro noční trénink. Jeli jsme teda dolu. Z lodi už to vypadá trochu divočejší. Nemám rád široká rozhraní, a hluboko ponořený brány ve vracáku, jak to tady bylo. V prostřední části se objevili obrovský vlny. V nich mi to opravdu nešlo. Pak jsem zajel nějaké ty kombinace a už jsem cítil, že už tu loď řídím já a né voda. Ale pak Láďa postavil zase nějaký jiný brány a byl jsem zase v prdeli. Byl jsem unavenej, navíc mě celý pobyt bolel triceps na levé ruce, nešlo mi to a byla mi zima. Sjel jsem to asi 4x a kašlal jsem na ![]() V sobotu ráno Láďa jasně řekl, že ten hup nepojede jako první, že si někdo z nás má zvýšit sebevědomí. Tak jsem řekl, že jedu. Jeli jsme teda na místo. Bylo už trochu míň vody. Rozjezdil jsem se, projel několikrát horní část trati a jel k hupu. Tam už čekal Pavel s Láďou. S Pavlem jsem udělal léčku na Koviho, jestli nepojede první on. Připadal nám totiž trochu vystrašeně, tak jsme ho chtěli potrápit. Když jsem mu to řekl, odmítl a chtěl se vzdálit. To už jsem se rozjel a hop, bum. Skočil jsem rovnou do vracáku, ani mi necáklo do xichtu. To je dobrý, to se mi líbí. Kovi jel nějak divně, skoro se zvrhl, musel vylehávat. David jel v rámci jeho schopností, rozhodně ale líp než Kovi. Ten z toho taky nebyl odvázanej, protože si byl svýho nejistýho průjezdu vědom. Druhej hup=válec jsem jen tak proskočil, Kovi podobně, ale David se zvrhl. Zvedal, nepříliš jistě, navíc jsem zahlídl, jak mu padá šprajda. Zakrysil. To už je teda 20 piv (podle jejich přitroublýho zákona, kterej já nikdy nepodepíču). David v pohodě stačil, takže chytil loď, já mu chyt pádlo. Nalezl a jeli jsme dolu. Tam už to bylo v poho. Jeli jsem ještě jednou, zopakoval jsem si průjezd hupem, Kovi taky (opět vylehával). David teď neměl tak jistý průjezd jako napoprvé, ale v druhém hupu už neměl problém. Šel jsem se s Davidem převlíct, abychom vyfotili Pavla s Láďou a oni mohli jít na vodu. Kovi zůstal pilovat na závody. Klukům to šlo v pohodě. Ani Pavel ani Láďa nejsou problémoví, takže to bylo v klidu. Láďa měl trošku obavy ze svého velkého ponoru, ale nakonec vyvázl bez menších potíží. Kovimu se průjezd pořád nedařil, až prý jednou, když jsem ho zrovna neviděl. Neměl z toho dobrý pocit. Fotil jsem průjezd soutěskou ze všech možných míst a úhlů. Doufám, že ty fotky budou dobrý (tydle jsem ještě neviděl). K obídku jsme dali bagetu a jeli jsme k moři do městčka Valras Plage. Jak má město v názvu pláž, je jasný, že to bude dobrý. A taky bylo, písčitá pláž se mi moc líbila. Teplo zrovna nebylo, ale to nám bylo šum a fuk. Foukal vítr, takže se dělali dost dobrý vlny (řekl bych až 1,2 metru). Jeli jsme serfovat. Připadal jsem si jak děcko, co dostalo novou hračku. Doslova mě srala slaná voda v očích, ale to se muselo skousnout. Měl jsem důležitější radosti. Serfování, bokem se nechat valit, skákání na protijdoucích vlnách. To bylo hodně dobrý. Skákat na vlně, zrovna v momentě, kdy se začínala lámat. Jednou se mi to povedlo tak, že jsem byl celou lodí ve vzduchu. Pleskance při dopadu byli dobrý. Pavel a Láďa se při serfování nabodli do dna. David dělal asi 5 eskimáků, každej tak na 5 pokusů, každej pokus asi tak 5 sekund. Na pískové pláži jsme s Davidem a Pavlem vyryli patama do písku asi tak 15 metrovou píču a 20 metrovýho čůráka. Zrovna lítali nad pláží nějaký ultralighty. Po nějaký době, kdy už jsme byli vyflusaný jsme se vrátili. Když nás viděli místní lidi, čuměli, jaká že delegace přijela, nejspíš někde ze Švédska nebo tam někde ze severu. Ještě jsme se zaběhli vykoupat se. Na stativ jsme umístili kameru a vběhli do studeného Středozemního moře. Vzhledem k tomu, že jsme byli jediní koupající na celé pláži (a možná v okruhu 100 mil) a navíc celkem hluční, byli jsme středem pozornosti pro všechny kolemjdoucí. Koukali po nás baby i báby. Já si radši všímal těch bab. Perfektní momentka se naskytla, když jsem se převlíkal. Od moře přicházel mokrej Láďa jen v neoprenkách, který křižoval cestu nějakému páru oblečenému v zimních bundách a s šálami na krku. Celou tu dobu po nás koukali dva důchodci ze zaparkované Astry. Co na nás viděli, je každýmu jasný. Tak jsme si teda sbalili a jeli do Roquebrunu. Ještě nás čekal Aperitif pro závodníky v pořádajícím městečku Cessenon. Jako zahraniční tým jsme byli okukováni místními, zatímco my jsme koukali na francouzské vodačky. Láďovi podal ruku místní starosta, bafuňář z místního oddílu si s ním pokecal na téma Praha. Vylezlo z něj, že tu byl na Svěťáku koukat se, jak závodí jeho syn nebo co. Pak měl starosta a bafuňáři projev (nerozumněl jsem ani slovo, smáli se tomu, tleskali, my jsme jen blbě čuměli), po kterém následovalo občerstvení grátis. Podávali se chipsy, různý křupky a koláčky, k pití hodně dobrý nealko (vykrknul jsem celou 2litrovku), hodně dobrý a silný víno a hodně hnusnej pastis (to jsem pil vůbec poprvý). Ten francouz mi ten pastis nalejval, tváři se u toho jako že to si pochutnáš, ale bylo to hnusný. Chutnalo to jak pendrek a navíc to mělo pěkný grády. Bavili jsme se tam (hlavně Láďa ale i ostatní) s jedním angličanem a manželkou, co zítra taky závodí, navíc taky veterány (že by konkurence pro Láďu?). Po skončení jsme se sbalili, povečeřeli, vykoupali se z té slané vody, opláchly slané mokré hadry a šli spát. Zejtra v devět je předjízda, v deset start. Přijeli jsme chvilinku po devátý hodině a už se závodilo. Láďa zašel pro čísla a že prej jedem odpoledne. To je teda organizace. To byla ale chyba a my jsme promeškali start, kterej bychom stejně nestihli, protože jsme přijeli pozdě. No skoukli jsme jak se jezdí a tak. Láďa domluvil (ta baba ho evidentně chtěla), že pojedeme jako první v odpoledním programu. ![]() V pondělí ráno jsme v Rozvadově opět uslyšeli češtinu. Koupil jsem si bagetu, nanuka a alou domu. V osm hodin jsem si vzpomněl, že Zuzi začíná škola a já ještě dnes nemusím. Budu mít problémy s doháněním a taky že jsem je měl. Aspoň že byla omluvenka od doktora. No, dojeli jsme na kanál, umyli a uklidili jsme auto a konec, jelo se domu. Doufám, že příští rok budou peníze a čas (vojna taky hrozí) a pojedeme zase. |
|